Je to už hodně dlouho, co jsem přidal na tenhle blog poslední příspěvek... Hodně se toho mezitím událo a zdaleka ne všechno souviselo s železničním modelařením. Občas se prostě ke svému hobby člověk nedostane tak často, jak by si představoval nebo přál. Ale snad už pomalu zase přijdou lepší časy a přece jen sem tam, krůček po krůčku, budu zas ve stavbě "kraje" pokračovat.
O víkendu jsem se dostal k prvnímu kroku další etapy. A co jiného než české městečko by mě mělo přitáhnout jako první.
Po úvahách nad řešením terasovitého terénu města jsem se do toho zase jednou pustil. Z 5mm kapa desky jsem vyřízl potřebný tvar jedné z úrovní a na něj zakreslil umístění dvou plánovaných domů. Zbytek plochy bude (až na dvě stavbičky kůlen) pojednán různými terénními úpravami. Od zahradní zeleně přes nezpevněné plochy až po dlážděné ulice a chodníky.
Tato úroveň navíc navazuje na dva mosty. Jeden z nich je víceméně v náznaku (v popředí ho bude vidět jen malá část a ta "mizí" v boční stěně kolejiště) a druhý, celý, překračuje kolejiště v místě levého zhlaví nádraží.
Včera se mi tedy zatím podařilo jen na potřebnou plochu aplikovat modelovací hmotu DAS a na její části už naznačit strukturu dláždění ulice a chodníku... ještě zbývá spousta práce s barvením a také samozřejmě s dalšími pojednáními zbývající volné plochy, ale i tak jsem neodolal a udělal jsem si malou pohledovou zkoušku a tu teď přikládám... příště snad zas více :-)
pondělí 30. prosince 2013
pondělí 10. června 2013
Aktualizace plánu kolejiště aneb TT-kraj v novém
Tak se už plán blíží ke své finální podobě... a myslím, že finále už bude jen otázkou realizace. Takže . jak tedy nakonec bude kolejiště vypadat? Mluvíme teď hlavně o kolejišti jako takovém... krajina kolem je ještě otázkou dořešení a hlavně kompromisů... ovšem kompromisů vyplývajících z vedení trati, tedy zejména otázky rozměrů, nikoliv kompromisů výsledného vzhledu, formy a nálady...
Za doladění kolejiště do tvaru, jaký mi teď připadá nejlepší, mohu poděkovat hlavně Michalu Šuhajdovi. Je to výsledek právě jeho obětavé aktivity. Nabídl se, že mi vytvoří návrh úpravy kolejiště ve WinTracku a jak napsal, tak udělal. Jsem mu za to moc vděčný a snad mu realizace jím upraveného plánu bude aspoň částečně odměnou.
A jak tedy plány po jeho úpravách vypadají? Vycházel z mého přání upravit trať ve větší míře na jednokolejku. Jako základ zůstal původní plán, protože je částečně už realizován. Zůstal také celkový vnější rozměr kolejiště.
Pro pestřejší provoz a také proto, že jednokolejka vytváří na provoz modelového kolejiště jiné nároky, vzniklo "skryté nádraží" pro střídání vlakových souprav. Vlečka k třídírně uhlí byla nahrazena venkovskou stanicí, kde se předpokládá viditelné křižování vlaků. Původní umístění vesnického nádraží bylo opuštěno a na místě zůstává část dvoukolejné širé trati, možná ozvláštněná mostem přes vodní tok. Tenhle detail ale ještě promýšlím.
A teď už plánky a 3D modely:
Za doladění kolejiště do tvaru, jaký mi teď připadá nejlepší, mohu poděkovat hlavně Michalu Šuhajdovi. Je to výsledek právě jeho obětavé aktivity. Nabídl se, že mi vytvoří návrh úpravy kolejiště ve WinTracku a jak napsal, tak udělal. Jsem mu za to moc vděčný a snad mu realizace jím upraveného plánu bude aspoň částečně odměnou.
A jak tedy plány po jeho úpravách vypadají? Vycházel z mého přání upravit trať ve větší míře na jednokolejku. Jako základ zůstal původní plán, protože je částečně už realizován. Zůstal také celkový vnější rozměr kolejiště.
Pro pestřejší provoz a také proto, že jednokolejka vytváří na provoz modelového kolejiště jiné nároky, vzniklo "skryté nádraží" pro střídání vlakových souprav. Vlečka k třídírně uhlí byla nahrazena venkovskou stanicí, kde se předpokládá viditelné křižování vlaků. Původní umístění vesnického nádraží bylo opuštěno a na místě zůstává část dvoukolejné širé trati, možná ozvláštněná mostem přes vodní tok. Tenhle detail ale ještě promýšlím.
A teď už plánky a 3D modely:
Celkový plán kolejiště s naznačením krajiny |
Pohled na městské nádraží přes budovu výtopny |
Pohled na dvojkolejnou část širé trati |
Venkovské nádraží pod hradem (není součástí obrázku ;) ) |
pondělí 20. května 2013
Veranda nádraží Městec
Vzhledem k tomu, že jsem před víkendem získal od firmy KB model stavebnici verandy k nádražní budově, mohl jsem se pustit do další práce na mé verzi nádraží Lužec.
Práce postupuje pomalu, protože každý řez je třeba několikrát zvážit a řádně proměřit, ale krok za krokem se stavbička pomalu vylupuje.
Bylo nutné trochu nastavit linii sloupů s nosným překladem a také jsem musel vytvořit část zadní stěny s průchodem, ale teď už jsem ve fázi, kdy budu řešit zastřešení.
Zatím tedy veranda vypadá takhle.
Pokud by někoho zajímal celý postup stavby, najde ho v galerii na Rajčeti. :)
A to nebyla jediná stavba, které jsem se o víkendu věnoval. Podařilo se mi dokončit i modýlek podružné budovy (také od KB model), která se na kolejišti ocitne asi jako společnice výpravní budovy ve Lhotě - tedy té venkovské.
Práce postupuje pomalu, protože každý řez je třeba několikrát zvážit a řádně proměřit, ale krok za krokem se stavbička pomalu vylupuje.
Bylo nutné trochu nastavit linii sloupů s nosným překladem a také jsem musel vytvořit část zadní stěny s průchodem, ale teď už jsem ve fázi, kdy budu řešit zastřešení.
Zatím tedy veranda vypadá takhle.
Pokud by někoho zajímal celý postup stavby, najde ho v galerii na Rajčeti. :)
A to nebyla jediná stavba, které jsem se o víkendu věnoval. Podařilo se mi dokončit i modýlek podružné budovy (také od KB model), která se na kolejišti ocitne asi jako společnice výpravní budovy ve Lhotě - tedy té venkovské.
Jedná se o drobnou stavebnici - jen pár dílů poměrně malé velikosti. O to víc prostoru pro výtvarnou práci ;) |
Na téhle stavbě jsem poprvé vyzkoušel metodu nanášení barvy jemnou houbičkou. Měla by reprezentovat oprýskávající nátěr. |
neděle 12. května 2013
Městec nádraží - mezičas
Dnes jsem, dá se říci, dokončil základ stavby nádraží Městec - tedy stavebnici "Lužec" od firmy KB-model. Na stavbě sice ještě v budoucnu bude samozřejmě dost práce: kromě plánovaného doplňování
verandy a nástupiště se musí dodělat okapy, název stanice na
fasády, hřeben střechy příčného traktu budovy, části zavětrovacích
krycích prken poloviny štítů příčného traktu (musel jsem tam kousky
vynechat, protože budu ještě potřebovat levou polovinu střechy - tu s
komínem, nadzvednout pro instalaci osvětlení interiéru) a samozřejmě mě
taky čeká předělání a doplnění štěrku rampy.
Hlavní bude ale ono doplnění verandy, které zřejmě nakonec bude o něco snadnější, protože jsem se s firmou KB-model dohodl na dodání části stavebnice budovy 16H a to právě oné verandy, kterou si trochu upravím a zkusím naroubovat na budovu stanice Lužec, tedy Městec. S tím bude souviset i doplnění plochy nástupiště, krytého verandou a také dřevěné části rampy, aby nakládková rampa ve stejné výškové úroveni dosáhla až k hraně manipulační koleje.
Teprve po usazení verandy bude možné umístit nápisy na fasádu a také podokapní žlaby a svody.
A jak tedy vypadá model budovy v tuto chvíli? Přikládám několik fotografií pro představu. :-)
Hlavní bude ale ono doplnění verandy, které zřejmě nakonec bude o něco snadnější, protože jsem se s firmou KB-model dohodl na dodání části stavebnice budovy 16H a to právě oné verandy, kterou si trochu upravím a zkusím naroubovat na budovu stanice Lužec, tedy Městec. S tím bude souviset i doplnění plochy nástupiště, krytého verandou a také dřevěné části rampy, aby nakládková rampa ve stejné výškové úroveni dosáhla až k hraně manipulační koleje.
Teprve po usazení verandy bude možné umístit nápisy na fasádu a také podokapní žlaby a svody.
A jak tedy vypadá model budovy v tuto chvíli? Přikládám několik fotografií pro představu. :-)
Fasáda směrem ke kolejím, kam bude umístěna ještě krytá veranda. |
A jako obvykle - Gilly se připojila k focení.... |
sobota 4. května 2013
Interiéry nádraží Městec
Vzhledem k tomu, že budovu nádraží plánuji mít uvnitř osvětlenou a vzhledem k tomu, že okna v přízemí jsou poměrně velká, bude nejspíš okny dovnitř trochu vidět. Bude tedy nutné zabývat se trochu i tím, co bude vidět skrz okna.
Nejspíš nebude nutné vytvářet komplet celý interiér se vším vybavením, ale alespoň naznačit, že i uvnitř něco je. Proto jsem dvě příčky, dělící dvě hlavní křídla budovy na poloviny, trochu vylepšil pomocí akvarelek, tuše a trochy lepení papíru.
Na straně od ulice vejde cestující do vstupní haly, kde si u okénka koupí jízdenku a může případne už v této místnosti počkat do příjezdu vlaku. Může ale dát přednost projití do čekárny, která je přístupna označenými dveřmi vpravo. Pokud přinesl k odbavení nějaký balík nebo zavazadlo, předá ho personálu, který ho převezme přes dveře, označené "příjem".
Z druhé strany příčky najdeme dopravní kancelář a pokladnu. Pokladní má místo u okénka ustícího do vstupní haly, po pravé straně kanceláře pak má k dispozici sejf. Nad sejfem hlídají čas velké hodiny.
Na psacím stole leží pár tiskopisů, jízdní řády a další nutné pomůcky. Nad oknem pokladny je v rámu, stále na očích, grafikon.
Ve vedlejším křídle bude ze strany kolejiště u okna místo telegrafisty, ze strany ulice to bude místo pro zacházení s poštou, balíky, zásilkami...
Nejspíš nebude nutné vytvářet komplet celý interiér se vším vybavením, ale alespoň naznačit, že i uvnitř něco je. Proto jsem dvě příčky, dělící dvě hlavní křídla budovy na poloviny, trochu vylepšil pomocí akvarelek, tuše a trochy lepení papíru.
Na straně od ulice vejde cestující do vstupní haly, kde si u okénka koupí jízdenku a může případne už v této místnosti počkat do příjezdu vlaku. Může ale dát přednost projití do čekárny, která je přístupna označenými dveřmi vpravo. Pokud přinesl k odbavení nějaký balík nebo zavazadlo, předá ho personálu, který ho převezme přes dveře, označené "příjem".
Z druhé strany příčky najdeme dopravní kancelář a pokladnu. Pokladní má místo u okénka ustícího do vstupní haly, po pravé straně kanceláře pak má k dispozici sejf. Nad sejfem hlídají čas velké hodiny.
Na psacím stole leží pár tiskopisů, jízdní řády a další nutné pomůcky. Nad oknem pokladny je v rámu, stále na očích, grafikon.
Ve vedlejším křídle bude ze strany kolejiště u okna místo telegrafisty, ze strany ulice to bude místo pro zacházení s poštou, balíky, zásilkami...
čtvrtek 2. května 2013
Nádraží Lužec/Městec
Se změnou vedení trati na kolejišti přišla i změna výpravní budovy. Celkově bude městečko působit dojmem menšího celku a proto bude vhodná i menší budova, která navíc dispozičně lépe zapadne do místa, které je v kolejišti k dispozici. Typová budova 16H, kterou už mám postavenou (krásná stavebnice od Šikulů) má poměrně hodně hluboký půdorys a zabírá tedy v předo-zadním směru více místa než je žádoucí. Takhle bude více místa na obslužnou silnici za nádražím a snad se podaří i trochu pohledově oddělit traťz vinoucí se obloukem z pod mostu.
Původní rozvrh se zamýšlenou budovou 16H vypadal takhle:
Skladiště by v rámci tohoto původního rozvrhu bylo samostatné (stavebnice získaná na objednávku od Tomášů Samohýla a Bartoše) a poněkud by zvětšovalo plochu nutnou pro nádraží.
Pokud bude osazena budova nádraží Lužec od KB model, dojde vlastně ke sloučení obou objektů a ačkoliv půdorysně je plocha výpravní budovy o něco větší, než plocha modelu 16H, zahrnuje v sobě zároveň už i skladiště a tak tedy ušetří plochu, kterou by samostatně stojící budovy zabraly v součtu.
Na ploše nádraží zůstávají stavědlo a skladiště uhlí od šikulů (a doufám že v budoucnu dorazí i výtopna Ledečko) a také dřevěné WC od Tomášů Samohýla a Bartoše (podobný typ stojí i v reálné stanici Lužec).
Stavebnici Lužeckého nádraží si trochu upravím podle svých představ, takže už nebude modelem reálně stojící budovy, ale bude lépe zapadat do stylu mého kolejiště. I dobově (druhá polovina 30. let) by některé detaily na modelu budovy, pravděpodobně pozdější úpravy a výměny, neprošly (např. třídílná okna v patře).
Moje představa o budoucím vzhledu nádraží je tedy takováto:
Kromě úprav okenních otvorů v patře a doplnění dveří z dopravní kanceláře směrem na kolejiště mám v plánu doplnit i krytou verandu prvního nástupiště.
Barevné řešení fasády by mělo být poměrně tradiční (okrově žlutavá fasáda s bílými lesénami a římsami).
A jak vypadá model v tuto chvíli? Dá se říct, že "hrubá stavba" už stojí. Teď se pracuje na výplních otvorů - tedy na oknech a dveřích.
Původní rozvrh se zamýšlenou budovou 16H vypadal takhle:
Skladiště by v rámci tohoto původního rozvrhu bylo samostatné (stavebnice získaná na objednávku od Tomášů Samohýla a Bartoše) a poněkud by zvětšovalo plochu nutnou pro nádraží.
Pokud bude osazena budova nádraží Lužec od KB model, dojde vlastně ke sloučení obou objektů a ačkoliv půdorysně je plocha výpravní budovy o něco větší, než plocha modelu 16H, zahrnuje v sobě zároveň už i skladiště a tak tedy ušetří plochu, kterou by samostatně stojící budovy zabraly v součtu.
Na ploše nádraží zůstávají stavědlo a skladiště uhlí od šikulů (a doufám že v budoucnu dorazí i výtopna Ledečko) a také dřevěné WC od Tomášů Samohýla a Bartoše (podobný typ stojí i v reálné stanici Lužec).
Stavebnici Lužeckého nádraží si trochu upravím podle svých představ, takže už nebude modelem reálně stojící budovy, ale bude lépe zapadat do stylu mého kolejiště. I dobově (druhá polovina 30. let) by některé detaily na modelu budovy, pravděpodobně pozdější úpravy a výměny, neprošly (např. třídílná okna v patře).
Moje představa o budoucím vzhledu nádraží je tedy takováto:
Kromě úprav okenních otvorů v patře a doplnění dveří z dopravní kanceláře směrem na kolejiště mám v plánu doplnit i krytou verandu prvního nástupiště.
Barevné řešení fasády by mělo být poměrně tradiční (okrově žlutavá fasáda s bílými lesénami a římsami).
A jak vypadá model v tuto chvíli? Dá se říct, že "hrubá stavba" už stojí. Teď se pracuje na výplních otvorů - tedy na oknech a dveřích.
pondělí 29. dubna 2013
adaptace třetí verze
Michalem Šuhajdou z diskuse modely biz mi byla navržena úprava kolejiště trošku razantnějším způsobem, ubírajícím se trochu jiným směrem. Znamenala by větší zásah do koncepce krajiny, ale nakonec by možná byla provozně jednodušší, přehlednější, o něco logičtější a ve výsledku by i lépe odpovídala prostoru, který pro kolejiště v reálu mám. Zjednodušený návrh by vypadal asi takto.
Tenhle nákres už je moje zjednodušení Michalova návrhu, takže veškeré nedostatky padají na mou hlavu... |
čtvrtek 25. dubna 2013
Rozestavěno (w.i.p.) - čp.5
Abych jen neteoretizoval o rozvržení kolejiště, přikládám pár fotek dokumentujících postup stavby dalších domků pro město - tentokrát se jedná o čp. 5, které je zase jednou komplet vlastní výroba (včetně oken). Ještě jsem se nerozhoupal k rozhodnutí jaká bude zvolena střešní krytina. Možná počkám na objednané bobrovky od KB model... Ale možná si nějaké vystřihám sám nebo si usnadním práci a narýhuju si eternit ;)
úterý 23. dubna 2013
adaptace - druhá verze
Na základě připomínky mého zatím jediného pravidelného čtenáře Lukáše ;) jsem zrevidoval plán adaptace na jednokolejku a pokusil jsem se o kompromis, který snad eliminuje trochu nelogické a běžně výjimečně používané řešení výhybkových odboček na širé trati (i když celé dětství jsem přes jednu takovou jezdil k babičce - odbočka Skály na trati Praha-Turnov/Všetaty).
Ponechal jsem část jako dvojkolejku (i když falešnou, protože i původní plán vlastně není reálná dvojkolejka) a část jsem zredukoval na jednokolejku - alespoň tam, kde to kvůli rozumnému zpracování krajiny opravdu nutně potřebuji.
Snad to takhle bude trochu logičtější a přesto ještě pohledné a přehledné.
Pokud máte k tomu nějaké nápady či připomínky, budu za ně moc rád!
Ponechal jsem část jako dvojkolejku (i když falešnou, protože i původní plán vlastně není reálná dvojkolejka) a část jsem zredukoval na jednokolejku - alespoň tam, kde to kvůli rozumnému zpracování krajiny opravdu nutně potřebuji.
Snad to takhle bude trochu logičtější a přesto ještě pohledné a přehledné.
Pokud máte k tomu nějaké nápady či připomínky, budu za ně moc rád!
neděle 21. dubna 2013
Adaptace
Po delším uvažování jsem se rozhodl pro adaptaci plánu kolejiště na jednokolejku. Pro naše poměry je běžnější, typičtější a navíc poskytuje v rámci stejných rozměrů kolejiště více prostoru pro krajinu. Uvolněním místa pro jednu kolej se vyřeší některé problémy s nedostatkem plochy. Zároveň mám pocit, že pohledově bude jednokolejka přirozenější a podpoří "český vzhled" kolejiště.
Je jasné, že tím vzniknou některá místa, která nebudou po stránce provozu úplně "košer", ale s tím se smířím, nejsem odborník na železniční provoz.
Jak tedy bude upravený plán vypadat?
Je to zatím jen náčrt, ale myslím, že úpravy a podoba kolejiště jsou z něj celkem zřejmé. Adaptace si vyžádá několik nových výhybek, ale ušetřím zas poměrně dost kolejiva (neshání někdo modelové kolejivo Tillig? :) ). Přebývá mi náhle také několik tunelových dvojkolejných portálů a také dvojkolejný příhradový most od Malé Železnice. Jak ale víme z reality, většina přestaveb si žádá poměrně vysoké náklady. V téhle fázi to snad bude aspoň ještě realizovatelné.
Stoupne i počet potřebných návěstidel. Zatím nemám ani jedno, tak jsem zvědav, kde seženu ještě zvýšený počet....
Dojem a náladu, které bych chtěl na svém kolejišti zachytit a přiblížit, snad nejlépe vystihl výtvarník pan Jiří Bouda ve svých grafikách...
Je jasné, že tím vzniknou některá místa, která nebudou po stránce provozu úplně "košer", ale s tím se smířím, nejsem odborník na železniční provoz.
Jak tedy bude upravený plán vypadat?
Stoupne i počet potřebných návěstidel. Zatím nemám ani jedno, tak jsem zvědav, kde seženu ještě zvýšený počet....
Dojem a náladu, které bych chtěl na svém kolejišti zachytit a přiblížit, snad nejlépe vystihl výtvarník pan Jiří Bouda ve svých grafikách...
středa 17. dubna 2013
10 000
Dnešní příspěvek bude krátký a nebude tak úplně jen o modelaření. Chtěl bych všem, kteří občas zavítají na stránky mého blogu, poděkovat za návštěvy a za pozornost. Není to asi žádný velký milník, ale počet návštěv se přehoupl přes 10 tisíc a to mě potěšilo. Snad vás fotky a občasné řádky nepřestanou bavit. :-)
A abych řekl i něco k "tématu" - včera jsem s kamarádem zase jednou zavítal do Řep a navštívil obchod Modely Biz. Kamarád si s potěšením odnesl Hrbouna (jede v H0), já, protože pro nás ještě hrbouna nikdo nevyrábí, jsem se utěšil několika travními foliážemi z produkce firem Model Scene a Polák. Doplnil jsem je 3 vzrostlými borovicemi, sadou figurek seniorů od Nocha a 4 popelnicemi od ES Pečky. Pomalu začínám mít pocit, že už budu mít materiálu na krajinu dostatek :-))
A abych řekl i něco k "tématu" - včera jsem s kamarádem zase jednou zavítal do Řep a navštívil obchod Modely Biz. Kamarád si s potěšením odnesl Hrbouna (jede v H0), já, protože pro nás ještě hrbouna nikdo nevyrábí, jsem se utěšil několika travními foliážemi z produkce firem Model Scene a Polák. Doplnil jsem je 3 vzrostlými borovicemi, sadou figurek seniorů od Nocha a 4 popelnicemi od ES Pečky. Pomalu začínám mít pocit, že už budu mít materiálu na krajinu dostatek :-))
neděle 14. dubna 2013
Společné víkendové foto - čp.7, 8 a 9
Nepřibylo toho moc, ale přeci jen nějaký ten postup nastal. Minimálně se mi dnes podařilo poprvé poskládat domky do náznaku jakési ulice, i když zatím jen její jedné strany. jakmile má ale člověk aspoň pár stavbiček, už to láká skládat je dohromady a dělat iluzivní fotky :-)
A co tedy reálně přibylo během tohoto víkendu? Dům čp.9 dostal šindelovou střechu (původně jsem plánoval taškovou střechu od Malé železnice, ale nějak jsem se namohl dočkat... a navíc plastových střech bude kolem dost, tak nějaká ta různorodost neuškodí. Šindelové střechy jistě nebyly ve 30. letech výjimečné). K ní nádavkem rovnou i dva komíny s komínovou lávkou (zatím chybí střešní okénko, kterým by se ke komínům kominík dostal).
Dům čp.7 dostal alespoň záklop střechy (ta otřesná žlutá barva na dvorní straně pak opravdu nebude vidět) a slepou stěnu směrem ke kulise kolejiště.
Čp.8 má krytinu střechy z plastu (břidlice či eternit od Malé železnice) a také byl dokončen vikýř na seník a za ním komín. Fasáda dostala tmavší barvu, aby se domek trochu odpíchl od sousední sedmičky a devítky. A konečně - vystřihl jsem si zatím zkušební šablonu ulice, do které domy postupně zapadnou a na kterou bude navázáno pokračování povrchů (dvorky, chodník, most a pod.).
Tolik popis... a teď už obrázky. :-)
A co tedy reálně přibylo během tohoto víkendu? Dům čp.9 dostal šindelovou střechu (původně jsem plánoval taškovou střechu od Malé železnice, ale nějak jsem se namohl dočkat... a navíc plastových střech bude kolem dost, tak nějaká ta různorodost neuškodí. Šindelové střechy jistě nebyly ve 30. letech výjimečné). K ní nádavkem rovnou i dva komíny s komínovou lávkou (zatím chybí střešní okénko, kterým by se ke komínům kominík dostal).
Dům čp.7 dostal alespoň záklop střechy (ta otřesná žlutá barva na dvorní straně pak opravdu nebude vidět) a slepou stěnu směrem ke kulise kolejiště.
Čp.8 má krytinu střechy z plastu (břidlice či eternit od Malé železnice) a také byl dokončen vikýř na seník a za ním komín. Fasáda dostala tmavší barvu, aby se domek trochu odpíchl od sousední sedmičky a devítky. A konečně - vystřihl jsem si zatím zkušební šablonu ulice, do které domy postupně zapadnou a na kterou bude navázáno pokračování povrchů (dvorky, chodník, most a pod.).
Tolik popis... a teď už obrázky. :-)
Před objektiv se samozřejmě vetřela i naše domácí fotomodelka :-) |
Mezi čp. 8 a 9 bude brána se zděným obloukem, vedoucí do dvora. |
Prázdný obdelník v popředí je místo pro budoucí poštu |
Na hřebeny střech přijdou prejzy. |
Uchošťour (pojem ze stránek železničních modelářů) reprezentující kouřovod komína ze sedlářské dílny ještě není natřený. |
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)