Víkend probíhá spíš ve znamení prvního sněhu, zazimování květin z balkonu, nejnovějšího Bonda - Skyfall (mimochodem moc dobrý film!) a výměny oken u babi v bytě... Ale našla se trocha času aspoň na sestavení malé stavebnice z dílny Jiřího Šafáře a tedy jeho firmy Miniatur.
Stavebince mě potěšila, protože i při mém nedostatku zkušeností se sestavováním resinových výrobků (zatím jen první seznamovací pokus s jedním z telegrafních sloupů z výrobků téže firmy) jsem ji dokázal dát dohromady.
Neposoudím nakolik se mi povedlo dostát případnému očekávání výrobce, ale já jsem celkem spokojen :-)
Přikládám tradičně pár fotek.
Pěknou podzimně/zimní neděli všem!
Koho by zajímal podrobnější postup sestavování, je perfektně popsán i s obrazovou dokumentací na stránkách mojett. :)
neděle 28. října 2012
čtvrtek 25. října 2012
Strážní domek 2 - tentokrát od mtb
Vzhledem k tomu, že mě zážitek ze sobotní šoto-jízdy Regiojetu zanechal sice nadšeného a s úrodou podzimně laděných fotek, ale jinak také nastydlého a s bolením v krku, vzal jsem si v práci dva dny volna, abych se z toho doma vykřesal... a jak jinak - domácího pobytu jsem využil k modelaření.
V úterý jsem si ještě cestou domů stihl v Řepích v prodejně AMB (Modely Biz) vyzvednout zakázku (obsahující mimo jiné stavebnice právě od MTB a telefonní budku od Šikulů.
Domky jsem si pořídil dva (různé typy) - v současnosti je najdete (lehce upravené, předpokládám) na stránce výrobce - KB model.
Nejdřív jsem se pustil do toho jednoduššího domku. Byl jsem zvědavý, jak to půjde a jak moc se výrobek liší od stavebnic z dílny Šikulů nebo Tomášů Samohýla a Bartoše. Bál jsem se, že vzhledem ke zlevnění a výprodejové akci bude třeba méně kvalitní. Naštěstí to tak ale (alespoň podle mého názoru) nebylo. :-)
Snad jen že v určitých ohledech vyžadují maličko více vlastní invence a případně drobné doplňující prvky. Ale nic, co by se nedalo očekávat.
A tak byla i tahle stavebnice příjemnou zábavou a výsledek mého snažení mě celkem těší.
Udělal jsem sice ve stavebnici lehké úpravy (umístění jednoho okna a úprava okenních nik - nestavím si kolejiště zrovna moravsko-slezské železnice, tak nepotřebuji stavbu až tolik autentickou), ale v zásadě vše zůstalo tak, jak bylo navrženo a vyrobeno.
Tady je pár fotografií.
Tolik ke strážnímu domku... a dnes jsem si ještě, pro radost, slepil malou rychlovku - telefonní budku od šikulů. Šlo to snadno, rychle, bezproblémově...
V úterý jsem si ještě cestou domů stihl v Řepích v prodejně AMB (Modely Biz) vyzvednout zakázku (obsahující mimo jiné stavebnice právě od MTB a telefonní budku od Šikulů.
Domky jsem si pořídil dva (různé typy) - v současnosti je najdete (lehce upravené, předpokládám) na stránce výrobce - KB model.
Nejdřív jsem se pustil do toho jednoduššího domku. Byl jsem zvědavý, jak to půjde a jak moc se výrobek liší od stavebnic z dílny Šikulů nebo Tomášů Samohýla a Bartoše. Bál jsem se, že vzhledem ke zlevnění a výprodejové akci bude třeba méně kvalitní. Naštěstí to tak ale (alespoň podle mého názoru) nebylo. :-)
Snad jen že v určitých ohledech vyžadují maličko více vlastní invence a případně drobné doplňující prvky. Ale nic, co by se nedalo očekávat.
A tak byla i tahle stavebnice příjemnou zábavou a výsledek mého snažení mě celkem těší.
Udělal jsem sice ve stavebnici lehké úpravy (umístění jednoho okna a úprava okenních nik - nestavím si kolejiště zrovna moravsko-slezské železnice, tak nepotřebuji stavbu až tolik autentickou), ale v zásadě vše zůstalo tak, jak bylo navrženo a vyrobeno.
Tady je pár fotografií.
Pracovní nepořádek a v něm několik rozpracovaných objektů. Strážní domek nejvíc vlevo. |
Domek sestaven, opatřen prvním nátěrem |
Finální podoba (zbývá doplnit okapy a případně drobné doplňky) |
Experiment s muškátem "mezi" okny |
Přidané podokenní římsy a ozdobné plochy na parapetní zídce snad nevypadají špatně. |
Hlavní změna - okno vlevo mělo být ve štítové stěně (kde jsem ho "zazdil"). Postupoval jsem podle plánu budovy. |
omlouvám se za ten bílý chlup |
Focení se totiž vehementně účastnila nezvaná modelka :) |
neděle 14. října 2012
Čp. 4
Tento víkend byl ve znamení lepení korkového podloží a stavby dalšího domečku. Doplněný je i interiér domku čp. 3.
Doplním ještě foto čp.1, jehož fasádu jsem vylepšil sgrafity (hnědá akrylová barva od Agamy) a 3x přetřel ředěnou akrylovou bílou.
nádraží v Městci - tentokrát s kolejemi |
Tak nějak se bude nad nádražím v dálce tyčit hrad |
Korkové podloží pro viditelné části kolejiště na úrovni 0 |
čp.4 - základ v rozloženém stavu |
Omšelá reklama na Franckovu cikorku na zvětralém štítu domu |
Uliční fasáda |
Fasáda doplněná o korunní římsu |
Celkový pohled na zatím finální stav |
Doplněk čp.3 - interiér lékárny |
úprava fasády akvarelovou sienou a po zaschnutí přetření ředěnou akrylovou bílou |
neděle 7. října 2012
Auto pro II. epochu
Během tohoto týdne jsem se definitivně ujistil, že vůz České značky, vyrobený v rozmezí druhé epochy a v měřítku TT mi asi žádný profesionální výrobce nevyrobí. Koncem týdne mi v zásilce zbývajících komponentů na DCC přišel i model Tatry 111, nákladního vozu (ve vojenském provedení a barevnosti), který tvarově 30. léta připomíná a myslím, že tedy nebude na kolejišti nijak rušit. Jen ho nejspíš přetřu na poněkud méně militantní tóny...
Výrobci modelu, panu Aleši Pavlasovi, jsem napsal dotaz, zdy by přeci jen nezařadil do katalogu svých výrobků nějakou tu Škodu, Pragu či Aero, ale odpověď byla negativní. Kvalifikovaný odhad zněl, že takový model by neměl dostatečný odbyt.
A tak nezbylo nic jiného než kousnout do jednoho z kyselých jablek a pokusit se model si vyrobit sám.
Nejvíc inspirace jsem čerpal ze stránek jihočeského motomuzea, kde mají skvělý archiv různých značek a modelů automobilů, často i s plánky, což je pro tvorbu modelu dost zásadní. Potřeboval jsem znát alespoň základní rozměry, aby pak auto bylo v měřítku. Jako inspiraci pro svůj první osobní vůz jsem si vybral škodu 422. Tak úplně přesně mi nevyšla :-))) ale lepší něco než nic.
Měl jsem za sebou už první pokus o auto jako takové (nejdřív jsem si zkusil Pragu RND) a tak jsem věděl, že musím zvolit trochu jinou metodu, protože vytvářet (modelovat) celou karosérii z modelovací hmoty DAS je trochu těžkopádné a výsledek nebyl úplně nejlepší.
Do tohoto víkendu jsem si navíc pořád lámal hlavu s tím, z čeho vyrobím kolečka pro modely... a až o tomto víkendu jsem na to přišel. Vymyslel jsem dokonce hned dvě metody, ale o tom později.
Nad tím, jak model vyrobit, jsem dumal každou chvíli... a nakonec jsem postupně přišel na postup, který jsem na modelu škodovky realizoval. Nejspíš to není nic nového, ale jsem rád, že jsem to aspoň nějak zvládl.
Základem se stala "kabina" z průhledného plastu (třeba výztuha límečků u nových, kupovaných košil), obalující odřezek kappy naznačující interiér kabiny, podvozek z kartonu a přední kapota z odřezku kappy.
Plastová kabina držela pohromadě odstřižky samolepících štítků, ze kterých byly i meziokenní sloupky. Následně byly štítky polepeny tužším papírem (boky, dveře, střecha). Na zadek karoserie byl nalepen kufr z odřezku kartonu.
Teď bylo nutné dořešit tvar přední kapoty. Tady přišla ke slovu opět na vzduchu tvrdnoucí modelovací hmota, tentokrát ale již jen v malém měřítku a proto zcela bezproblémově. Následně byla celá karoserie natřena Revellkou a byla na její předek nalepena mříž chladiče z narýhovaného styroduru, která nakonec byla bohužel širší, než má předloha a proto vizuální podoba mizí.
A teď přišel jeden z nejobtížnějších momentů - blatníky.
Po zkušenostech s Pragovkou jsem risknul výrobu z ohýbaného papíru ze slepených dvou vrstev (vrstvy pak drží ohnutý tvar). Pokusů bylo víc, než finálních blatníků, ale nakonec se to přeci jen jakž takž podařilo. Blatníky jsem lepil ke karoserii a hned jsem je natíral barvou, aby byl lépe fixován jejich tvar.
Tím už auto začínalo dostávat tvar. Hned byla práce na modelu veselejší. Přišel na řadu druhý nátěr, přilepení stupaček a propojení blatníků, natření a přilepení reflektorů. Tím auto dostalo "tvář".
Trochu legrační fotka srovnání velikosti karosérie s figurkou v měřítku. Zdá se, že velikost celkem sedí. Nedočkavý majitel má auto na špalcích a vyhlíží příchod automechanika... :-)
Pak přišly na řadu nárazníky. Vytvářel jsem je stejnou metodou jako pro Pragu. Tedy opět ze dvou slepených a ohýbaných vrstev proužku papírů. Po osazení předního a zadního nárazníku přišla na řadu i rezerva - a tam se dostáváme k výrobě kol :-)
A teď tedy ke kolům - pro Pragu jsem po dlouhém koumání připadl na netradiční řešení - tabletky Ascorutinu (lékárníci prominou - na obranu byly už prošlé) mají akceptovatelnou velikost a ideální tvar. Po obarvení a přilepení na osu ze špejle vypadalo auto jako celek takhle.
Pro osobní auto to ale byla "kola" příliš velká a musel jsem vymyslet něco jiného. Nakonec mě napadlo vyrobit kola z modelovací hmoty vtlačením do formy - šablonky na kružnice. Udělal jsem sadu koleček o průměru 5mm. Nakonec jsou možná až příliš malá, takže časem je vyměním za kolečka o 1mm větší.
Pětimilimetrová vypadají takhle.
A auto po osazení kol, jako dokončený model (doplněný o zpětná zrcátka, zadní reflektory, stínící lištu předního skla) vypadá výsledek takhle.
Na závěr malé zátiší s oběma auty (škodovka ještě nedokončená) u objektu mlýna :)
Výrobci modelu, panu Aleši Pavlasovi, jsem napsal dotaz, zdy by přeci jen nezařadil do katalogu svých výrobků nějakou tu Škodu, Pragu či Aero, ale odpověď byla negativní. Kvalifikovaný odhad zněl, že takový model by neměl dostatečný odbyt.
A tak nezbylo nic jiného než kousnout do jednoho z kyselých jablek a pokusit se model si vyrobit sám.
Nejvíc inspirace jsem čerpal ze stránek jihočeského motomuzea, kde mají skvělý archiv různých značek a modelů automobilů, často i s plánky, což je pro tvorbu modelu dost zásadní. Potřeboval jsem znát alespoň základní rozměry, aby pak auto bylo v měřítku. Jako inspiraci pro svůj první osobní vůz jsem si vybral škodu 422. Tak úplně přesně mi nevyšla :-))) ale lepší něco než nic.
Měl jsem za sebou už první pokus o auto jako takové (nejdřív jsem si zkusil Pragu RND) a tak jsem věděl, že musím zvolit trochu jinou metodu, protože vytvářet (modelovat) celou karosérii z modelovací hmoty DAS je trochu těžkopádné a výsledek nebyl úplně nejlepší.
Do tohoto víkendu jsem si navíc pořád lámal hlavu s tím, z čeho vyrobím kolečka pro modely... a až o tomto víkendu jsem na to přišel. Vymyslel jsem dokonce hned dvě metody, ale o tom později.
Nad tím, jak model vyrobit, jsem dumal každou chvíli... a nakonec jsem postupně přišel na postup, který jsem na modelu škodovky realizoval. Nejspíš to není nic nového, ale jsem rád, že jsem to aspoň nějak zvládl.
Základem se stala "kabina" z průhledného plastu (třeba výztuha límečků u nových, kupovaných košil), obalující odřezek kappy naznačující interiér kabiny, podvozek z kartonu a přední kapota z odřezku kappy.
Plastová kabina držela pohromadě odstřižky samolepících štítků, ze kterých byly i meziokenní sloupky. Následně byly štítky polepeny tužším papírem (boky, dveře, střecha). Na zadek karoserie byl nalepen kufr z odřezku kartonu.
Teď bylo nutné dořešit tvar přední kapoty. Tady přišla ke slovu opět na vzduchu tvrdnoucí modelovací hmota, tentokrát ale již jen v malém měřítku a proto zcela bezproblémově. Následně byla celá karoserie natřena Revellkou a byla na její předek nalepena mříž chladiče z narýhovaného styroduru, která nakonec byla bohužel širší, než má předloha a proto vizuální podoba mizí.
A teď přišel jeden z nejobtížnějších momentů - blatníky.
Po zkušenostech s Pragovkou jsem risknul výrobu z ohýbaného papíru ze slepených dvou vrstev (vrstvy pak drží ohnutý tvar). Pokusů bylo víc, než finálních blatníků, ale nakonec se to přeci jen jakž takž podařilo. Blatníky jsem lepil ke karoserii a hned jsem je natíral barvou, aby byl lépe fixován jejich tvar.
Tím už auto začínalo dostávat tvar. Hned byla práce na modelu veselejší. Přišel na řadu druhý nátěr, přilepení stupaček a propojení blatníků, natření a přilepení reflektorů. Tím auto dostalo "tvář".
Trochu legrační fotka srovnání velikosti karosérie s figurkou v měřítku. Zdá se, že velikost celkem sedí. Nedočkavý majitel má auto na špalcích a vyhlíží příchod automechanika... :-)
Pak přišly na řadu nárazníky. Vytvářel jsem je stejnou metodou jako pro Pragu. Tedy opět ze dvou slepených a ohýbaných vrstev proužku papírů. Po osazení předního a zadního nárazníku přišla na řadu i rezerva - a tam se dostáváme k výrobě kol :-)
A teď tedy ke kolům - pro Pragu jsem po dlouhém koumání připadl na netradiční řešení - tabletky Ascorutinu (lékárníci prominou - na obranu byly už prošlé) mají akceptovatelnou velikost a ideální tvar. Po obarvení a přilepení na osu ze špejle vypadalo auto jako celek takhle.
Pro osobní auto to ale byla "kola" příliš velká a musel jsem vymyslet něco jiného. Nakonec mě napadlo vyrobit kola z modelovací hmoty vtlačením do formy - šablonky na kružnice. Udělal jsem sadu koleček o průměru 5mm. Nakonec jsou možná až příliš malá, takže časem je vyměním za kolečka o 1mm větší.
Pětimilimetrová vypadají takhle.
A auto po osazení kol, jako dokončený model (doplněný o zpětná zrcátka, zadní reflektory, stínící lištu předního skla) vypadá výsledek takhle.
Na závěr malé zátiší s oběma auty (škodovka ještě nedokončená) u objektu mlýna :)
úterý 2. října 2012
Základy kolejiště
V neděli jsem se dostal k první trochu rozsáhlejší práci na základu budoucího kolejiště (zejména pokládka podkladových polystyrenů a rozkres oblasti nádraží)... Nebudu se moc rozepisovat a jako obvykle to svěřím spíš obrazové příloze - uděláte si představu sami.
Hrubý rozkres levého zhlaví |
čp.2 a 3 aneb budoucí pekárna a lékárna |
poloha nádraží v rámci kolejiště |
Pohled na kolejiště od města |
část města při potoku |
Ptačí pohled na část města |
Zkusmý rozvrh nádraží |
Poloha druhého stavědla |
Pohled od stavědla k nádražní budově |
Zátiší s mlýnem |
Budoucí městské zákoutí |
nádražní imprese |
V budoucnu bude v průhledu mezi městem a mlýnem železniční most |
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)