Jedním z nejkrásnějších kolejišť, co jsem v poslední době na netu zaznamenal, je kolejiště Dietera Bertelsmanna, inspirované Hochschwarzwald Bahn. Na scenérii pracoval jeden z nejslavnějších modelářů současnosti - Josef Brandl a na výsledku je to vidět.
Nejvíce informací, ať už obrazových nebo textových, najdete myslím zde - na blogu Vikase Chandera.
Já přikládám několik inspirativních fotografií z kolejiště...
čtvrtek 3. března 2016
středa 2. března 2016
Zatím nic nekončí :-)
Zdravím kohokoliv, kdo tyhle řádky třeba bude číst. Myslím, že moc velkou čtenářskou základnu tenhle blog asi nemá, ale třeba se přece jen sem tam někdo najde... Alespoň zatím se zdá, že tu a tam někdo narazí na téma, ke kterému jsem se nějak vyjadřoval a k některému z mých blogových příspěvků najde cestu.
Já sám jsem s údivem zjistil, že už je to víc než rok, co jsem vložil poslední příspěvek... a tak je tedy asi záhodno naznačit, že i když je zatím "ticho po pěšině", v žádném případě to neznamená, že bych svou aktivitu směrem k realizaci modelového kolejiště vzdal... Jen se situace neustále vyvíjí a tedy i mění.
Moje sklopná deska už neexistuje, protože v plánu je stěhování do jiného bytu a tedy by asi nemělo smysl rozpracované kolejiště na stěně nechávat. Do jisté míry se ukázalo být výhodou, že jsem v realizaci kolejiště ještě nepostoupil nějak kdovíjak daleko. Takže likvidace toho základu byla relativně snadná.
Dřevěný rošt jsem zachoval, ačkoliv je rozdělený na dvě poloviny (i z důvodu manipulovatelnosti během likvidace původní desky) a hodlám ho použít i v příští verzi na novém místě. Jen už asi zůstane rozdělený a tedy formát kolejiště bude trochu jiný. V plánu mám zatím kolejiště policové... nejspíš tedy ve formě snímatelných segmentů, které by pak třeba byly i převozitelné v případě nutnosti nebo potřeby.
Vzhledem ke změně formátu kolejiště musím tedy změnit i celkovou koncepci a nejspíš přehodnotit i některé náměty, které se na kolejišti měly objevit.
Vzhledem k tomu, že se mé zájmy trochu vyprofilovaly, není už takový důraz kladený na železniční provoz jako takový, ale rád bych, aby výraznou stránkou kolejiště byla jeho scenérie. Těžko říct, jestli se mi to jako začátečníkovi podaří, ale i proto chci kolejiště řešit jako segmentové a tedy pak bude v budoucnu možné segmenty měnit.
V mezičase zatím intenzivně sbírám informace a čerpám inspiraci a také trénuji modelařinu stavbou modelových budov. Ať už se jedná o nedávno dokončenou budovu provozní kotelny v továrně (od firmy Resinové modely)
nebo o blok domů, který stával ve starých pražských Holešovicích a který mi svou malebností učaroval.
Mezitím jsem dokončil model Toušeňského nádraží pro kamaráda - v měřítku H0. To byl také docela dobrý trénink :-)
A po celou dobu neúnavně sbírám informace a inspiraci na netu i ve skutečnosti.
Takže nové dobrodružství začíná :)
Já sám jsem s údivem zjistil, že už je to víc než rok, co jsem vložil poslední příspěvek... a tak je tedy asi záhodno naznačit, že i když je zatím "ticho po pěšině", v žádném případě to neznamená, že bych svou aktivitu směrem k realizaci modelového kolejiště vzdal... Jen se situace neustále vyvíjí a tedy i mění.
Moje sklopná deska už neexistuje, protože v plánu je stěhování do jiného bytu a tedy by asi nemělo smysl rozpracované kolejiště na stěně nechávat. Do jisté míry se ukázalo být výhodou, že jsem v realizaci kolejiště ještě nepostoupil nějak kdovíjak daleko. Takže likvidace toho základu byla relativně snadná.
Dřevěný rošt jsem zachoval, ačkoliv je rozdělený na dvě poloviny (i z důvodu manipulovatelnosti během likvidace původní desky) a hodlám ho použít i v příští verzi na novém místě. Jen už asi zůstane rozdělený a tedy formát kolejiště bude trochu jiný. V plánu mám zatím kolejiště policové... nejspíš tedy ve formě snímatelných segmentů, které by pak třeba byly i převozitelné v případě nutnosti nebo potřeby.
Vzhledem ke změně formátu kolejiště musím tedy změnit i celkovou koncepci a nejspíš přehodnotit i některé náměty, které se na kolejišti měly objevit.
Vzhledem k tomu, že se mé zájmy trochu vyprofilovaly, není už takový důraz kladený na železniční provoz jako takový, ale rád bych, aby výraznou stránkou kolejiště byla jeho scenérie. Těžko říct, jestli se mi to jako začátečníkovi podaří, ale i proto chci kolejiště řešit jako segmentové a tedy pak bude v budoucnu možné segmenty měnit.
V mezičase zatím intenzivně sbírám informace a čerpám inspiraci a také trénuji modelařinu stavbou modelových budov. Ať už se jedná o nedávno dokončenou budovu provozní kotelny v továrně (od firmy Resinové modely)
Foto kotelny ve fázi "výstavby" - hotový model zatím nebyl vyfotografován - dodám později |
nebo o blok domů, který stával ve starých pražských Holešovicích a který mi svou malebností učaroval.
Dobová fotografie domů tak, jak se objevila na výstavě o historii Holešovic, Bubnů a Letné v Muzeu hl. města Prahy. |
A | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
momentální rozpracovaný stav modelu... |
Dobová fotografie nádraží |
Ještě ne úplně dokončený model Toušeňského nádraží. |
Takže nové dobrodružství začíná :)
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)