neděle 21. dubna 2013

Adaptace

Po delším uvažování jsem se rozhodl pro adaptaci plánu kolejiště na jednokolejku. Pro naše poměry je běžnější, typičtější a navíc poskytuje v rámci stejných rozměrů kolejiště více prostoru pro krajinu. Uvolněním místa pro jednu kolej se vyřeší některé problémy s nedostatkem plochy. Zároveň mám pocit, že pohledově bude jednokolejka přirozenější a podpoří "český vzhled" kolejiště.
Je jasné, že tím vzniknou některá místa, která nebudou po stránce provozu úplně "košer", ale s tím se smířím, nejsem odborník na železniční provoz.
Jak tedy bude upravený plán vypadat?
 
Je to zatím jen náčrt, ale myslím, že úpravy a podoba kolejiště jsou z něj celkem zřejmé. Adaptace si vyžádá několik nových výhybek, ale ušetřím zas poměrně dost kolejiva (neshání někdo modelové kolejivo Tillig? :) ). Přebývá mi náhle také několik tunelových dvojkolejných portálů a také dvojkolejný příhradový most od Malé Železnice.  Jak ale víme z reality, většina přestaveb si žádá poměrně vysoké náklady. V téhle fázi to snad bude aspoň ještě realizovatelné.
Stoupne i počet potřebných návěstidel. Zatím nemám ani jedno, tak jsem zvědav, kde seženu ještě zvýšený počet....
Dojem a náladu, které bych chtěl na svém kolejišti zachytit a přiblížit, snad nejlépe vystihl výtvarník pan Jiří Bouda ve svých grafikách...






2 komentáře:

  1. Ahoj Michale. Tak tu tak sedím a přemítám o tvém nápadu přiblížit se českým lokálním tratím. Pozoruji nový plánek a docházím k jedinému závěru. Nedělal bych to. Chápu sice tvůj záměr a krásu jednokolejky, ale myslím, že by tak kolejiště ztratilo svojí logiku. Množí se tam jeden nešvar a to výhybka kdesi na širé trati. Navíc si myslím,že si tím značně zkomplikuješ celé ovládání kolejiště a koncept ježdění. První verze se mi i pohledově líbila více. Toť,můj názor, nic víc :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Lukáši, díky za připomínku a názor. Pokusil jsem se tu adaptaci trochu upravit, aby nebyla tak "drastická" :-) Mrkni na to, vložil jsem sem plánek. Dej mi vědět, co říkáš úpravě a jestli se Ti takhle zdá přijatelnější. Díky!

    OdpovědětVymazat