pondělí 10. června 2013

Aktualizace plánu kolejiště aneb TT-kraj v novém

Tak se už plán blíží ke své finální podobě... a myslím, že finále už bude jen otázkou realizace. Takže . jak tedy nakonec bude kolejiště vypadat? Mluvíme teď hlavně o kolejišti jako takovém... krajina kolem je ještě otázkou dořešení a hlavně kompromisů... ovšem kompromisů vyplývajících z vedení trati, tedy zejména otázky rozměrů, nikoliv kompromisů výsledného vzhledu, formy a nálady...
Za doladění kolejiště do tvaru, jaký mi teď připadá nejlepší, mohu poděkovat hlavně Michalu Šuhajdovi. Je to výsledek právě jeho obětavé aktivity. Nabídl se, že mi vytvoří návrh úpravy kolejiště ve WinTracku a jak napsal, tak udělal. Jsem mu za to moc vděčný a snad mu realizace jím upraveného plánu bude aspoň částečně odměnou.
A jak tedy plány po jeho úpravách vypadají? Vycházel z mého přání upravit trať ve větší míře na jednokolejku. Jako základ zůstal původní plán, protože je částečně už realizován. Zůstal také celkový vnější rozměr kolejiště.
Pro pestřejší provoz a také proto, že jednokolejka vytváří na provoz modelového kolejiště jiné nároky, vzniklo "skryté nádraží" pro střídání vlakových souprav. Vlečka k třídírně uhlí byla nahrazena venkovskou stanicí, kde se předpokládá viditelné křižování vlaků. Původní umístění vesnického nádraží bylo opuštěno a na místě zůstává část dvoukolejné širé trati, možná ozvláštněná mostem přes vodní tok. Tenhle detail ale ještě promýšlím.
A teď už plánky a 3D modely:
Celkový plán kolejiště s naznačením krajiny


Pohled na městské nádraží přes budovu výtopny
Pohled na dvojkolejnou část širé trati
Venkovské nádraží pod hradem (není součástí obrázku ;) )

Žádné komentáře:

Okomentovat