pondělí 13. ledna 2014

Nádraží Lhota v novém

Celková změna plánu kolejiště si vyžádala změny i v konstrukci jednotlivých jeho částí a nakonec vyvolala sérii dalších a dalších změn a úprav, které zřejmě ne vždy byly nutné, ale snad povedou k lepšímu výsledku. Jednou z takových "kosmetických" úprav je změna budovy venkovského nádraží  - tedy jeho modelu.
Jak už mi kolegové modeláři doporučili - není asi nejlepší kombinovat na jednom kolejišti modely plastikové a papírové. Kolejiště by mělo mít ucelený ráz a proto by nejspíš mělo mít jeden typ modelů (po stránce výrobní technologie). A protože práce s papírem mi vyhovuje mnohem víc než s plastem (osobní volba - tady je to velmi individuální a nijak netvrdím, že plastové modely jsou horší nebo že hůř vypadají), zvolil jsem papírové modely vytvořené technologií laser-cut (v případě kupovaných stavebnic) nebo pak modely vyráběné ručně doma (v českém modelářském jazyce nezývané poeticky "samo-domo" a v Anglii zase termínem "scratch-built" - něco jako "budováno od náčrtku").
Proto tedy bude venkovské nádraží Lhota vytvořeno opět ze stavebnice laser-cut - z produkce KB-model - jejich nádražní budova podle nádraží Cholina, doplněná navíc o příruční skladiště, přistavěné ke štítu službního křídla budovy. Nahradí tak model od Malé Železnice (http://tt-kraj.blogspot.cz/2012/03/prirustek-venkovske-nadrazi.html ), který zřejmě bude darován mému strýci, který mě v dětství pro železniční modelářství nadchl.
Po příjemné práci se stavbou modelu nádraží Lužec (na mém budoucím kolejišti Městec) si stavbu nádrží Lhota docela užívám. Doufejme, že výsledek bude té radosti z práce odpovídat. :-)



Hrubá stavba budovy hotova - drobný zádrhel byl se štítovou stěnou, ke které bude přstavěno příruční skladiště. V návodu pro stavbu skladu bylo napsáno, že strana s číslem dílu má směřovat ven, do prostoru skladu, ale na fotce je pak opačně a z logiky stavebnice skladu opravdu vyplývá, že by měla být spíš opačně orientovaná. Tak jsem ji tedy také nakonec (po přilepení a následném odtržení) nakonec přilepil.

Podezdívka a komíny nádražní budovy, obarvené vodovkami. Použito bylo vždy několik odstínů (v případě podezdívky černá, hnědá (umbra) a také bílá tempera, v případě komínů hnědá (siena), oranžová, červená a opět bílá tempera a také černá, naznačující zamazání od sazí).

Podezdívka nalepená po obvodu budovy. Správně by se měla u dveřních otvorů přerušovat, ale schody jdou nakonec nalepit i k ní a myslím, že výsledek nebude o moc horší.

Nalepení kompletní štuky (pilastry v rozích a římsy) a k štítové stěně je přiložena hrázděná konstrukce příručního skladu.

Celek z opačné strany.


A kde tedy bude budova stát? Zřejmě bude vytvořen samostatný panel, který bude vyjímatelný (a bude krýt prostor skrytého nádraží v tunelech pod kopcem) a na něm bude celá plocha Lhoteckého nádražního kolejiště. Zatím ještě zvažuji, zda v dolní části panelu budu střet silnice s kolejemi řešit úrovňovým přejezdem nebo silničním mostem přes trať a také uvažuji o stavbě vodárny v dolní části nádraží, v sousedství výpravní budovy. Zbytek už se začíná rýsovat celkem jasně. :-)

Panel s plochou Lhoteckého nádraží, nad kterým bude na vrcholku kopce hrad.

Žádné komentáře:

Okomentovat