neděle 3. března 2013

Konstrukční víkend


Po dlouhé době jsem sebral odvahu a naplánoval jsem si konstrukční víkend. V hlavě už delší dobu probírám různé detaily a možnosti provedení stoupacích a klesacích ramp na mém kolejišti za pomoci a použití polystyrenu a kappa desek, korkových prostírání a také pěnového podloží od Nocha.
Už jsem mezitím pořídil domů i potřebná lepidla, takže bylo i čím lepit. Pustil jsem se do toho a doufal, že místa, která mi zatím nebyla jasná, jak je provedu, vymyslím za pochodu - tedy během práce.
Většinou se tak i stalo... a pár drobností mi zůstává na příště, protože ani jeden celý víkend ještě nestačil. Ale většina "konstrukčních" staveb už je hotová.
Takže abych nelíčil to, co se dá snadno ukázat obrázkem, přikládám pár "postupových" fotografií.

Počáteční chaos - v popředí lepidlo na polystyren od Pattexu a vzadu dvě tuby lepidla (opět na polystyren) Porexceys. Čtvercová deska obkladu stropu (polystyren tl.0,5cm) - tyto desky jsou použité jako podklad pro většinu plochy kolejiště, podklad kolejových náspů je tvořen "nařezanými" korkovými prostíráními. Polystyrenový kvádr je jedním z kusů polystyrenu pro konstrukci, dodaný kolegou z práce - zbytky ze zateplování verandy.
První přilepený kus korku (chybějící část v prostoru budoucího tunelu) schne v pozadí fotky, zatížený knihami, zatímco v popředí jsem neodolal a opět se pokochal představou u budoucím Městeckém nádraží. To závažné nás zatím stále ještě čeká :(
Pomalu vzniká budoucí stoupání obkružující kopec s hradem. Zatíženo opět knihami, vespod jedna velmi inspirující... :) Vlevo vyskládané podpěry oblouku, který...
...už vidíme tady při zkoušce průjezdnosti. Zatím jen "nasucho". A představa vlakodromu už na sebe bere konrétnější podobu :-)
A jednotlivé "stojky" už jsou přilepené a zasychají pod knižní zátěží. Vytvořen byl i únikový otvor pro případ nehody v tunelu. Trochu komplikuje podpěrný systém horního oblouku, ale snad to nebude ve výsledku fatální.
A tady už na plánu 1:1 vznikají podpěry pro vrcholek kopce s hradem. Bude to tedy "tělo" kopce a zároveň ponese jeden z oblouků trati, která kopec obtáčí téměř kolem dokola.
A tady už dosychá pod zátěží a pro radost jsem si v rámci čekání vyskládal na kolejiště různé budovy, které jsem si pro kolejiště zatím vyrobil. V popředí je na vrcholku "kopce" usazený hrad. V pozadí je položen na podpěrách horní oblouk trati spojující příhradový most (Malá železnice) s venkovským nádražím ve Lhotě.
Náladovka z Městeckého nádraží :) Výpravní budova, záchodky i vzdálené stavědlo - vše od Šikulů, skladiště od Tomášů Samohýla a Bartoše, kůlna u skladiště - papírová vystřihovánka Gleimo, hrad a studniční pavilonek  - vlastní výroba.
Pod hradem přibyly stojny pro další z oblouků trati... tahle část trati jednou povede "pod lesem". :-) V úžlabí mezi dvěma viditelnými bude zahloube ještě jeden oblouk... a to už v této části modelového kolejiště budou všechny.... uffff!
Kolejové podloží od Nocha nalepené na "rampě" oblouku kolem hradu...
...a tady už totéž, ale na místě... a navíc vzadu pod zátěží další oblouk s nalepeným podložím. Mezi nimi lze tušit i oblouk prostřední, na kterém už je zkusmo položená trať.
Hotovo... kolejivo je ale zatím položené jen zkušebně. Už to ale pomalinku "leze" :-)
A druhá strana modelového kolejiště (odborníci by jistě řekli spíš "vlakodromu") :-)
A tohle je tedy výsledek celovíkendového snažení. Nic moc... ale jsem rád, že mám tenhle kousek výstavby za sebou.



Žádné komentáře:

Okomentovat