čtvrtek 1. března 2012

První kapitola - Hrad

Tedy ono se nejedná až tak úplně o hrad - spíš je to taková pevnost nebo tvrz. Zkrátka opevněný středověký objekt menších rozměrů. Měl by tvořit přirozenou krajinnou dominantu kolejiště. Bude umístěn v pravé části, spíš blíž k přední hraně. Kolem vrchu, na němž bude tvrz stát, se obtáčí tři různé železniční tratě. Budou ve třech různých výškových úrovních i v různém sklonu stoupání či klesání. Takže jsem zvědav, jak to pak ve výsledku bude všechno vypadat.
Technicky je věc provedena tak, aby se vrchol kopce (či skály), na němž je hrad postaven, dal z kolejiště vždycky sejmout, protože až se kolejiště zvedne do svislé polohy a přichytne nahoře ke stěně, hrad by se do prostoru mezi plochou kolejiště a stěnou nevešel.
O konstrukci kolejiště se zmíním později. Teď chci pro začátek popsat, jak postupuji při plánování kolejiště a jak je vlastně celý plán tvořen.
Převzatý rozkres kolejí jsem si rozdělil čtvercovou sítí na sekce a ty pak zpracovávám po menších úsecích a ve větších podrobnostech. Jednotlivé čtverce sítě jsou, podobně jako třeba šachovnice, označeny písmenem a číslem pro rychlejší a lepší orientaci. Všechny stavby a vedení kolejí jsou provedeny +/- v měřítku.
Plán vedení kolejí s rozdělením na čtverce, označené písmeny a čísly
Hloubka desky kolejiště bude o něco větší, takže přibude minimálně jedna řada čtverců v číslovaných řadách, možná dokonce dvě. (každá strana čtverce má v reálu délku 10cm) To mi umožní přidat trochu scenérie a vytvořit tak náznak města a také získám víc prostoru pro vesnické nádraží a pro třídírnu uhlí, tedy provozní opodstatnění pro nákladní vlečku.
První detailněji zpracovaný čtverec, který uvedu, je tedy čtverec s hradem.
V celkovém plánu je to obdélník s výraznějším červeným rámováním.

Žádné komentáře:

Okomentovat