pondělí 30. července 2012

Stavba mlýna - 2. díl

Realizace kamenných stěn (hlavně jejich reliéfu) Wrightovou metodou byla nakonec docela úspěšná.... výsledek vypadá celkem reálně. Pokud tedy máte trpělivost, čas a potřebné pomůcky a materiál, doporučuji.
Nejprve tedy bylo potřeba po zatvrdnutí modelářským nožem (nejlépe nějakým starším otupělým ostřím) vyškrabat do povrchu hmoty DAS spáry mezi kamenivem.... Pro příště budu raději hlídat, abych koupil hmotu bílé barvy... ta terakota přeci jen pro kámen není úplně to pravé... ale nevadí, stejně to přijde přebarvit.


Začal jsem stranou s budoucím mlýnským kolem... bude trochu krytá a tak se případně trochu zamaskují začátečnické chyby.
Když jsou všechny strany vyryté, přijde čas na přestříkání či přetření "základovou barvou". V mém případě to byl akrylový sprej šedé barvy - mat.

V horní části štítů už jsem připravil drobná okénka... celé štíty pak ještě budou kryty prkenným bedněním, proto teď neřeším jejich barevnost.

Část poblíž rohu budovy nemá spáry prokreslené, protože tady bude připojeno boční křídlo... takže jsem si trochu ušetřil práci.

S barvou struktura stěny ještě víc vynikne... a spáry časem přijdou přitmavit :)

Pokus s přiloženou střechou pro zkoušku celkového vzhledu... myslím, že nakonec by to nemuselo být špatné.
Takže teď přijde na řadu lavírování spar černou akvarelovou barvou a pak barvení omítky prvního patra - akrylovými barvami - zvolil jsem tentokrát odstíny okrové - šedou fasádu už má jeden z městských domů a nechci mít domy zas až tolik unifikované... možná pak projdou všechny podobnou patinací, aby se jejich vzhled trochu sjednotil... Zatím ale vypadá fasáda takhle.



A to je zatím vše - dál jsem se během tohoto víkendu nedostal... Snad jen ještě přípravné práce pro mlýnské kolo... Na internetu jsem si našel několik fotopředloh a poučil jsem se, jak vypadá kolo pro horní, střední i spodní náhon. Tenhle mýn bude mít náhon spodní, takže podle toho také bude vypadat mlýnské kolo.

Žádné komentáře:

Okomentovat