neděle 23. září 2012

Rozestavěno - Dům čp.3

O víkendu jsem konečně začal dělat přípravné práce pro pokládku kolejiva a budování krajiny na desce pro kolejiště. Nejprve bylo nutné si na desce narýsovat rastr, podle kterého se na ni budou umisťovat jak koleje, tak další prvnky kolejiště a krajiny.

Každý čtverec rastru - 10x10cm (odpovídá rastru plánu)
Pak došlo na zkusmé rozmístění jednotlivých hotových (či nehotových) objektů a nakonec došlo na lepení prvních desek podkladového polystyrenu (čtverce na obložení stropu - tl. 8mm), které budou umožňovat vytvoření vodního koryta a případně i odvodňovacích příkopů tam, kde bude třeba.

První dvě desky polystyrenu na místě
Zatím jsem přilepil napevno jen dva první čtverce, protože lepidlo jsem měl v malém balení, jen na zkoušku. Příští víkend ověřím, zda vše vydrželo jak mělo a pak případně koupím větší balení a nalepím zbytek.
Zkusmo jsou na této části rozmístěné městské domy (hotové, rozestavěné či před opravou). Ve finále by měly být domy města ve třech řadách a na třech úrovních. Snad se to podaří. Pokud vše dopadne tak, jak bych rád, měla by tato část kolejiště být celkem malebná.
Postupně jsem tedy začal pracovat na dalším z městských domů vlastní výroby. Dům čp.3, který tvoří jakési polonáměstíčko s domem čp.2. Jedná se o další z domů původní historické zástavby městského centra, tentokrát už dům spíš barokní, s ozdobnými štíty a opět s obchodem.

Tady je dům zhruba v polovině práce, kterou jsem za víkend udělal. Z dřívějška jsem měl již hrubý plášť domu hotový (papír podlepený kartonem) a v sobotu jsem na něj nalepil v několika vrstvách plastické členění - římsy, lesény. Také jsem vytvořil základ výkladů obchodu.
Původní představa o vzhledu těchto domů. V proluce mezi domy čp.2 a čp.1 bude schodiště spojující horní a dolní ulici.
 Domy budou mít společný balkon, přístupný právě z domu čp.3, ač je nesen krakorci na fasádě domu čp.2.
Fasádní římsy a další plastická výzdoba domu čp.3 se nakonec skládá až ze tří vrstev na fasádě. Výkladce obchodu dokonce až z 8 různých vrstev papíru a plastu.
Vyzkoušel jsem také lehce inovovanou výrobu oken a nakonec se zdá, že tato nová metoda přináší lepší výsledek (ač je maličko zdlouhavější). Okna jsem mohl začít vyrábět a lepit poté, co jsem natřel celou fasádu směsí primalexu a akrylových barev a v detailech pak přišly ke slovu barvy akvarelové.
Současný stav rozpracovanosti si můžete prohlédnout na dalších fotkách.



Ještě s tím bude hodně práce, ale už teď se těším na výsledek. Až budou mít oba domy portály, dřevěné okenice u obchodu domu čp.2, společný balkon, kulisy vnitřků obchodů, dům čp.3 střechu, oba domy komíny atd. atd.

Žádné komentáře:

Okomentovat