úterý 16. ledna 2018

Projekt se začíná rýsovat!

Všem čtenářům a příznivcům svého blogu mohu s radostí oznámit, že se dobré dílo možná podaří a že už teď mám příslib pomoci od jednoho z výborných praktiků a odborníků v oblasti železničního modelářství, pana Josefa Kamiše ml. z JK models CZ, mimo jiné autora (či významného spoluautora) kolejišť v dnes již bohužel neexistujícím Domě vláčků na Petřinách, zejména krásného kolejiště v měřítku H0e, představujícího zmenšenou verzi Jindřichohradecké úzkokolejky.
Pan Kamiš mi předběžně slíbil, že pro mne vyrobí základ kolejiště, včetně položení kolejí a zapojení elektrické části včetně DCC. To jsou pole, ve kterých se absolutně neorientuji a do kterých se mi doteď nepodařilo proniknout a proto jsem moc rád, že je pan Kamiš ochoten se tohoto úkolu ujmout.
Při debatě o mých možnostech (prostorových a dalších) a představách a ideách jsme postupně společně vytvořili základní schéma kolejiště, které není nijak složité, ale splňuje mé požadavky a nečiní si nároky na prostor větší, než mohu v daných podmínkách unést.


Spodní úroveň - skryté nádraží
 Základním prvkem kolejiště je samozřejmě nádraží. Jedná se o mezilehlé nádraží menšího až středně velkého českého města zhruba v polovině 30. let 20. století... tedy nádraží s malým zázemím parního provozu - jednomístnou remízou s vodárnou, zásobou uhlí, vodním jeřábem, objektem s kanceláří a skladem traťmistra ale samozřejmě hlavně s výpravní budovou a minimálně jedním stavědlem při zhlaví stanice.
V levé části kolejiště by měla být situována továrna s tovární vlečkou, v pravé části bude plocha kolejiště prodloužena kolmou částí, dotvářející půdorys písmene L. Jednokolejná trať na ní oběhne větší část "osmičky", vrchní linie v křížení převede trasu trati přes údolí s říčkou a silnicí pomocí viaduktu o několika obloucích a po oběhnutí kopce, na němž je usazen poutní kostelík, trať onen viadukt podjede, aby zmizela chráněným přejezdem mezi městskými domy.
Za nimi proběhne po celé délece kolejiště při zadním okraji zase zpět na levou stranu a vynoří se obloukem před/pod továrnou, aby dosáhla zhlaví městského nádraží.
Na zadní skrytou kolej bude navíc napojeno jednoduché a minimální skryté nádraží, které čekající soupravy vyvede k přednímu okraji spodní úrovně kolejiště, aby byly lépe v dosahu.
Tolik tedy jednoduchý koncept. Hlavními prvky scenérie kolejiště bude městská nádražní ulice, továrna a kopec s kostelíkem a mosty.
Takže teď napětím nedýchám, jestli to vyjde... a v mezičase modelařím - kostelík vlastními silami ("samodomo",  a jak se říká v anglosaských zemích - "scratch-built") pomalu roste a dostává reálnou podobu... - v příštím příspěvku. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat