Městečko je vystavěno na svahu kopce, do kterého se zařezává trať, opouštějící Městecké nádraží a nořící se do tunelu pod kopec. Nad tunelovým portálem vstupuje do modelovaného území ulice "K nádraží" a po jejích stranách vidíme hned nad tunelem budovu pošty (čp. 6, viz. níže) s telefonní budkou a proti poště jednu okenní osu patrového činžovního domu (čp. 7) a k němu nalepený dům, připomínající ještě venkovskou zástavbu (čp. 8).
Půjdeme-li ulicí dolů směrem k nádraží, další dům po levé straně, přes dvůr sousedící s domem čp.8 je čp.9 - tedy dům sedláře , brašnáře, který příležitostně i spravuje boty, aby tak doplnil ubývající příjmy ze sedlářství. Tenhle dům už tedy známe. Sedlář má ve dvoře k domu přistavěnou dílnu z hrázděného cihlového zdiva. Ale má i vchod z ulice.
Za ním pak následuje dvůr domu čp. 10 a dům samotný. Měl by to být tzv. dům s verandou, inspirovaný hájovnou církevních lesů ve Frenštátě pod Radhoštěm.
Tenhle dům je tak trochu vystrčený do ulice směrem k lávce přes trať. Další dům je tedy trochu uskočený dozadu a v tomhle domě je plánováno Městecké holičství (tak trochu á-la Postřižiny ;) )
Na dům s holičstvím (čp. 11) navazuje dům čp. 12, který trochu připomíná domy čp.8 a 9 a naznačuje už trochu venkovský charakter okraje prvorepublikových měst, s dvorky a kůlnami.
Původní hromadný nákres všech domů v ulici K nádraží. Některé byly při realizaci poněkud pozměněny. |
Na druhé straně od konce lávky míjíme vrata dvora domů čp.2 a čp.3 (tedy pekárny a lékárny). První z domů je renesanční, druhý barokní, oba jednopatrové. Kromě společného dvora jsou propojené i balkonem nad prostranstvím před lékárnou, ze kterého je přístupný i obchod s pečivem.
Barokní dům lékárny - čp. 3 |
Vpravo lékárna, vlevo pekárna. Společný balkon zatím chybí, stejně jako dřevěné okenice výkladců pekárny. |
uliční fronta Dlouhé ulice, vpravo domy čp. 14 a 15 |
Na něj pak naváže dům čp. 17, jehož podoba zatím není známa.
To je tedy k podobě Městce zatím vše. Domy jsou v různém stádiu rozpracovanosti (některé už téměř před dokončením). jiné ještě ani nebyly nakresleny. Budu průběžně informovat. ;)
Moc pěkné. Obdiv nápadů a skic. Bude to nádherný kolejiště a hlavně městečko. Doufám, že se zachová stará epocha :-)
OdpovědětVymazatLukáši, díky za komentář! Taky pevně doufám, že to bude nádherné kolejiště :-) V mé hlavě takové je. Praktické schopnosti jsou ale bohužel velmi limitující... tak snad se to povede alespoň z 50%. Díky, že ten postup sleduješ ;)
VymazatTak jsem se přistihl, že jsem se těšil že si dočtu všechny tvé články.Dnes se mi to konečně podařilo a musím říci, že jsi borec. Tak trochu tě podezřívám, že máš nějaké architektonické vzdělání :-) a že zkrátka je to celé dílem na profesionální úrovni. Pokud to tak není, pak máš vyjímečný talent, který závidím. Pokud bych ho měl, šel bych ve stejných šlépějích jako ty,neboť takové kolejiště a vůbec ta doba samotná hladí na duši. A to se přitom stačí podívat jen na staré fotografie. Jako by člověk hleděl do jiné civilizace, jejíž existence je tou dnešní pomalu pošlapána. Já jsem si pro své kolejiště vybral dobu svého dětství, což je rok 1990-95. Nevím, jestli budu schopen jí dodržet s továrními výrobky, neboť nemám takový talent na výrobu vlastních. Učím se trpělivosti a zručnosti v modelaření. Budu moc rád sledovat průběh tvých prací a těším se na další články :-)
VymazatVelice pěkné takový model bych chtěl i naší tvrze v Nemili
OdpovědětVymazatTo by myslím neměl být problém... také záleží na měřítku, ale myslím, že objekt Nemilské tvrze není zas tak komplikovaný :-)
Vymazat