sobota 29. dubna 2023

Návrat po letech?

 Uběhla nezanedbatelná doba, kdy jsem na modelaření neměl čas a upřímně řečeno nebyla ani chuť. Převážily jiné koníčky a zájmy a "vláčky" ustoupily do pozadí, o čemž ví své jeden (doufám že ještě stále) spřátelený  modelář, který už dlouhé roky čeká na dokončení slíbeného modelu kostela (v zásadě kopie toho kostela, který jsem si postavil pro své kolejiště), ale v měřítku H0. 

Pokud současný trend vydrží, mohl bych se ke stavbě modelu kostela v blízké budoucnosti vrátit a konečně tak splnit slib, což by hodně ulevilo mému zatíženému svědomí.

Také bych rád výrazně pohnul s realizací kolejiště. Těžko říct, jak dlouho mi odhodlání vydrží, ale současný trend vůle naznačuje, že by zase mohlo začínat období zájmu o modelářství a tvorbu zmenšeného světa. :-)

Rozpracovaných stavebních projektů mám několik, o aktivity tedy nebude nouze. Teď jen vyšetřit nějaký ten volný čas a vrhnout se do toho po hlavě a bez zbytečných strachů a nejistot. V plánu je vytvořit první fázi "diorámatu", tedy plochu samotného nádraží. K ní se pak budou pojit ostatní území - továrna, městská ulice, křižovatka... a samostatný segment s kostelem na kopci, říčkou a mosty.

Teď vyřešit problém konstrukce samotných segmentů kolejiště. Původní návrhy kovového svařovaného rámu (tahle idea se mi moc nezamlouvala kvůli hmotnosti konstrukce) a pak dřevěného rámu (z překližky) se nejspíš nezrealizují, budu si tedy muset poradit svépomocí a proto nejspíš půjdu cestou "nejmenšího odporu" a zvolím variantu styrodurového panelu, který pak po obvodu vyztužím. Nejdřív ale bude nutné plochu pořádně proměřit a zjistit, jak se bude do ní promítat vedení spodní trati skrytého nádraží, pokud tedy plán dvouúrovňového kolejiště úplně nevzdám ve prospěch jednoduchého oválu na jedné rovině.

Historická fotografie Dejvického nádraží

Historická fotografie nádraží Smíchov