Tak jsem neodolal nabídce jedné anglické firmy (Finescale model world) a objednal jsem si u nich aplikátor statické trávy, ačkoliv už jsem si, jako tak trochu "nouzové řešení, předtím koupil známou žlutou plastovou lahvičku od Nocha.
Nejsem bohužel žádný elektrotechnik, takže si aplikátor neumím sestavit sám, ačkoliv pro většinu českých modelářů je to nejspíš hračka.
A proč až z UK? Rozhoupala mě cena. Aplikátor vyjde v přepočtu i s poštovným na necelých tisíc korun. Není to málo, ale oproti například GrassFixu od Fallera (asi 2500,-Kč) nebo grassMasteru od Nocha (přes 3tis. korun) je o dost levnější... Funguje na 2 tužkové baterky.
Tak jsem zvědav, jak dopadnou první pokusy... Budu vás informovat ;)
středa 27. února 2013
středa 20. února 2013
Studniční pavilon, strážní domek a trafostanice
Zase po dlouhé době něco málo z domácí tvorby... tedy, domácí - myšleno z tvorby pro mé kolejiště.
Domácí je vlastně jen první "minikousek" - studniční pavilon pro studnu, zásobující vodou vodní jeřáb pro zásobování kotlů parních lokomotiv.
Vycházel jsem z dobového plánu podobné stvaby a udělal jsem vlastně jen jednu malou změnu - vypustil jsem zadní skleněné okénko a ponechal jsem poze prosklenou část vstupních dveří.
Komín, do kterého jsou zaústěná litinová kamínka, vytápějící interiér pavilonku, je nejspíš poněkud předimenzovanýa nejspíš ho časem vyměním za nějaký vhodnější. Zatím ale postačí tenhle.
Strážní domek je druhou stavbou od MTB - typ 03 - jedná se o jiný typ stavby, ačkoliv je v zásadě velmi podobná té předchozí. Také vychází z normálií Severní dráhy císaře Ferdinanda. Model ještě není úplně kompletní (zbývá třeba přilepit druhý podokapní žlab a oba dešťové svody, vyrobit a přilepit komín, hřeben střechy, okénko a lávku ke komínu a také vstupní předložené schody a vůbec doplnit okolí domku), ale zatím sem dám fotky aktuálního stavu.
Oproti tomu, co ve stavebnici bylo k dispozici, jsou doplněny přesahy krokví, vaznic a zatím jeden podokapní žlab.
A poslední stavbičkou je další stavebnice od Šikulů - Trafostanice.
Ještě zbývá doladit detaily, jako jsou hřebeny střechy nebo nároží plastických lesén na budově... to ale budu dodělávat asi až před osazením na finální místo.
Podařilo se mi dokonce osadit náznaky drátů, které pak v budoucnu budu chtít navázat a protáhnout k nejbižšímu sloupu elektrického vedení a také na fasádu nádražní budovy.
Domácí je vlastně jen první "minikousek" - studniční pavilon pro studnu, zásobující vodou vodní jeřáb pro zásobování kotlů parních lokomotiv.
Vycházel jsem z dobového plánu podobné stvaby a udělal jsem vlastně jen jednu malou změnu - vypustil jsem zadní skleněné okénko a ponechal jsem poze prosklenou část vstupních dveří.
Komín, do kterého jsou zaústěná litinová kamínka, vytápějící interiér pavilonku, je nejspíš poněkud předimenzovanýa nejspíš ho časem vyměním za nějaký vhodnější. Zatím ale postačí tenhle.
Strážní domek je druhou stavbou od MTB - typ 03 - jedná se o jiný typ stavby, ačkoliv je v zásadě velmi podobná té předchozí. Také vychází z normálií Severní dráhy císaře Ferdinanda. Model ještě není úplně kompletní (zbývá třeba přilepit druhý podokapní žlab a oba dešťové svody, vyrobit a přilepit komín, hřeben střechy, okénko a lávku ke komínu a také vstupní předložené schody a vůbec doplnit okolí domku), ale zatím sem dám fotky aktuálního stavu.
Oproti tomu, co ve stavebnici bylo k dispozici, jsou doplněny přesahy krokví, vaznic a zatím jeden podokapní žlab.
A poslední stavbičkou je další stavebnice od Šikulů - Trafostanice.
Ještě zbývá doladit detaily, jako jsou hřebeny střechy nebo nároží plastických lesén na budově... to ale budu dodělávat asi až před osazením na finální místo.
Podařilo se mi dokonce osadit náznaky drátů, které pak v budoucnu budu chtít navázat a protáhnout k nejbižšímu sloupu elektrického vedení a také na fasádu nádražní budovy.
čtvrtek 14. února 2013
Coast Line RailRoad na videu
Jedno z nejkrásnějších modelových kolejišť (podle mého názoru) s atmosférou Amerického Maine z 30. let 20. století tak, jak ho vytvořil výtvarník Troels Kirk a jak některé jeho části zachytil na videu.
A nakonec jízda vlakem celým (ač ještě v době natáčení nedokončeným) kolejištěm... :-)
A nakonec jízda vlakem celým (ač ještě v době natáčení nedokončeným) kolejištěm... :-)
Dioráma chátrajícího továrního dvora
Když přemýšlím o průmyslové části kolejiště, vždy si vzpomenu na dílo španělského modeláře, provozujícího blog TrainScape. Jeho dioráma s továrním dvorem, na kterém pracuje a které teď dokončuje, je přesně ten styl, který bych rád na svém kolejišti alespoň částečně napodobil. je mi jasné, že takové dokonalosti těžko dosáhnu, ale jako inspirace je práce tohoto modeláře velmi vhodná.
Popis a fotografie z postupu výstavby najdete na jeho blogu. Já přikládám několik fotografií na ukázku. :-)
Popis a fotografie z postupu výstavby najdete na jeho blogu. Já přikládám několik fotografií na ukázku. :-)